Prawie 16 tys. sprzedanych kopii Castle Flipper w pierwszym tygodniu sprzedaży

PC-towa wersja Castle Flipper, hybrydy renovatora i buildera, w ciągu pierwszego tygodnia od premiery sprzedała się w nakładzie prawie 16 tys. kopii. Za produkcję tytułu odpowiada studio Pyramid Games. Właścicielem praw autorskich gry jest Gaming Factory. Projekt został wydany przez Ultimate Games. Spółki na bieżąco rozwijają tytuł i wprowadzają do rozgrywki nowe aktualizacje.

– Sprzedaż Castle Flipper – w pierwszym tygodniu od premiery – pokryła w całości koszty produkcji i marketingu, jakie zainwestowaliśmy w grę. Jesteśmy zadowoleni z Peaku, który wyniósł 1030 graczy. Warto podkreślić niski współczynnik zwrotów, który w przypadku Castle Flipper nie przekroczył 5 proc., przy średniej Steam na poziomie około 10 proc. – mówi Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games.

Po odzyskaniu całości kosztów produkcji i marketingu Pyramid Games przysługuje wynagrodzenie w wysokości 40 proc. zysku netto z tytułu sprzedaży gry

– Gra na bieżąco jest rozwijana i aktualizowana w oparciu o feedback od graczy. Cały czas pracujemy nad udoskonaleniem naszego projektu. Dwa pierwsze patche zostały już opublikowane, obecnie trwają prace nad kolejnymi aktualizacjami zawierającymi również dodatkowy content, w następnej kolejności rozpoczniemy proces portowania gry na konsole. Castle Flipper jest chwalony za piękną grafikę i relaksującą rozgrywkę – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Gracz podczas rozgrywki wciela się w rolę królewskiego rzemieślnika i przywraca świetność zniszczonym zamkom, osadom i pałacom wymagającym renowacji. Swoją przygodę rozpoczyna od pracy na odziedziczonym skrawku ziemi. Rozgrywka obejmuje zarówno wykonywanie zleceń (np. sprzątanie, naprawa i urządzanie różnych budowli i zamków), jak i swobodny rozwój własnej osady. Postępy w grze wiążą się z dostępem do nowych typów narzędzi oraz dodatkowych umiejętności.

– Przenosimy graczy w europejskie realia przełomu XVI i XVII wieku. Poza budowlami średniowiecznymi, mogą odnaleźć rozwiązania architektoniczne znane z baroku i renesansu. Postawiliśmy na spokojną, relaksującą rozgrywkę, przy czym nie brakuje tu też elementów pobudzających kreatywność. Opracowaliśmy m.in. autorski system freebuilding, który pozwala na swobodne tworzenie przeróżnych konstrukcji, co spotkało się z entuzjazmem części graczy preferujących tworzenie własnego contentu i udostępnianie go wśród znajomych i społeczności Steam, natomiast dla graczy preferujących bardziej liniową rozgrywkę dodajemy obecnie dodatkowe zadania związane z renowacją – dodaje Jacek Wyszyński.

Jeszcze w tym lub kolejnym roku Castle Flipper trafi również na konsole:  w pierwszej kolejności Xbox One, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch, a następnie PlayStation 4 i 5. Cena gry w wersji na PC wynosi 18,99 USD.